lundi 10 février 2014

Baby klaar?

Eén van mijn Franse schoonzusjes - nou ja, Frans, ze is Mexicaanse, maar woont in Frankrijk en is getrouwd met een broer van Echtgenoot - is zwanger. Anderhalve week geleden waren we in ons buitenhuis en ik heb daar toen alle babyspullen uitgezocht die daar al jaren liggen. Veel kleertjes had ik al weggegeven, bovendien verwacht ze een meisje en ik heb natuurlijk alleen jongenskleren. Maar we bleken nog een hoop ander babygerei te hebben. Flesjes, een flesverwarmer, luiertas, potjes, handdoekjes en wat niet al meer. Alles alleen maar gebruikt voor onze oudste die over twee maanden alweer negen wordt. Toen ik dat allemaal aan het uitzoeken was kwam die nieuwsgierige viereneenhalfjarige natuurlijk kijken wat ik aan het doen was. 'Voor de baby van B.' Legde ik uit. Baby begreep hij wel, maar tante B. heeft hij nog niet ontmoet, dus die kent hij alleen van een foto. Afgelopen weekend zouden wij ze bij Mamie, de Franse oma, zien. Ook stuurde B. mij een foto van haar met dikke buik. Die liet ik eerst aan Grote Zoon zien. 'Ah oui, quand même' zei hij, onder de indruk van de verandering bij zijn tante. Toen liet ik de foto aan Kleine Zoon zien. 'Kijk, dit is B. en ze heeft een baby in de buik.' Nou, dat vond hij reuze interessant, een baby in een buik! 'Baby aankleê?' Wilde hij weten. Ik legde dus uit, zo goed als dat ging met zijn beperkte woordenschat, dat de baby nog in de buik zit, dat de baby nog te klein is en dat ze uit de buik komt als ze klaar is. Helaas hebben we de buik in kwestie niet gezien het weekend, want de bezitster ervan was te moe voor de vele kilometers en de toekomstige vader trouwens ook. Maar het verhaal van de baby in de buik heeft desondanks grote indruk gemaakt. Had ik nou maar gewacht met het hem te vertellen, want hij vraagt nu minstens vier keer per dag: 'Baby klaar?'. Waarop ik steeds weer zeg dat de baby nog lang niet klaar is en hij antwoordt 'Baby klaar en dan baby buik uit!', waarbij hij elke keer zijn T-shirt omhoog trekt en zijn eigen, bruine, buik toont. Vanavond in bed, vlak voor het slapen gaan, hadden we deze scène weer. Toen heb ik er nog maar weer duidelijk bij gezegd dat de baby van B. en J. is en dat Papa en Mama Grote Zoon en Kleine Smurf hebben. Dat ie niet gaat denken dat we hem gaan inruilen voor een jonger exemplaar.... 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire